Regulamin organizacyjny

§ 1.
Podstawa prawna

  1. Regulamin organizacyjny ustalony na podstawie art. 23 i art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. działalności leczniczej ( Dz.U. z 2011 r. Nr 112 poz. 654 ze zm.) określa sposoby i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy wykonujący działalność leczniczą działający pod firmą FACE SMILE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie, zwanym w dalszej części regulaminu „Podmiotem leczniczym”.
  2. W sprawach nie objętych regulaminem zastosowanie mają właściwe przepisy ustawy o działalności leczniczej oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52 poz. 417 ze zm.) oraz innych ustaw regulujących działalność leczniczą.

§ 2.
Cele i zadania

  1. Celem działania Podmiotu leczniczego jest udzielania świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów określonych w art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o działalności leczniczej.
  2. Do zadań Podmiotu leczniczego w szczególności należy:
    1. organizacja działalności profilaktycznej, leczniczej i diagnostycznej
    2. udzielanie konsultacji lekarskich
    3. udzielanie porad lekarskich
    4. wykonywanie badań diagnostycznych w zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych
    5. wydawanie zaświadczeń i opinii lekarskich
    6. wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie ustalonym przez Podmiot leczniczy
    7. współpraca z innymi podmiotami leczniczymi, uczelniami i instytutami medycznymi, zrzeszeniami i stowarzyszeniami oraz innymi podmiotami prawnymi w zakresie rozwoju nauk medycznych, promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej

§ 3.
Struktura organizacyjna, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. W podmiocie leczniczym działa zakład leczniczy – Face Smile Stomatologia  w Warszawie przy ul. Tadeusza Joteyki 3 lokal U2.
  2. Zakład leczniczy jest miejscem wykonywania ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
  3. W zakładzie leczniczym wyodrębniona jest jednostka organizacyjna składająca się z dwóch komórek organizacyjnych: poradni stomatologicznej oraz pracowni rentgenodiagnostyki ogólnej – stomatologicznej
  4. Komórki organizacyjne podlega bezpośrednio kierownikowi zakładu leczniczego.
  5. Komórki organizacyjnej czynna jest w dniach od poniedziałku do piątku oraz w sobotę
  6. W ramach poradni stomatologicznej wykonywane są świadczenia medyczne w szczególności w zakresie:
    • konsultacja lekarska
    • badanie – przegląd stanu uzębienia i jamy ustnej
    • udzielanie porad lekarskich
    • wydawanie opinii lekarskich
    • dentystyczna opieka profilaktyczna
    • wykonywanie świadczeń w zakresie stomatologii zachowawczej z endodoncją
    • wykonywanie świadczeń w zakresie protetyki stomatologicznej
    • wykonywanie świadczeń w zakresie chirurgii stomatologicznej
    • wykonywanie świadczeń w zakresie periodontologii
    • wykonywanie świadczeń w zakresie stomatologii dziecięcej
  7. W ramach pracowni rentgenodiagnostyki ogólnej – stomatologicznej wykonywane są świadczenia medyczne w szczególności w zakresie:
    • diagnostyka RTG zębów
    • diagnostyka RTG zębów pantomograficzna
    • tomografia jamy ustnej

§ 4.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot prowadzi rejestrację wizyt pacjentów w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do godz. 21:00, w soboty 08:00 do 15:00 – telefonicznie. Rejestracja poprzez platformę internetową odbywa się całodobowo przez 7 dni w tygodniu.
  2. Rejestracja pacjentów odbywa się w Poradni Dentystycznej Face Smile Stomatologia w Warszawie przy ul. Tadeusza Joteyki 3 lokal U3.
  3. Pacjent rejestruje się osobiście, poprzez platformę internetową dedykowaną do rejestracji pacjentów lub przez osobę trzecią,  w tym także telefonicznie. Podmiot leczniczy ustala w porozumieniu z pacjentem datę i godzinę wykonania świadczeń zdrowotnych.
  4. Niezwłoczne świadczenie zdrowotne otrzymują pacjenci w stanie zagrożenia życia lub zdrowia.
  5. Pacjent przy pierwszej rejestracji podaje swoje dane osobowe i adresowe oraz wypełnia formularz co do stanu zdrowia, przebytych chorób oraz wskazuje osobę lub osoby uprawnione do odbierania informacji o stanie zdrowia lub historii choroby pacjenta. Informacje te stanowią dane objęte tajemnicą lekarską oraz korzystają z ochrony danych osobowych. Przepisy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania stosuje się odpowiednio.
  6. Świadczenia zdrowotne wykonywane są wyłącznie przez osoby posiadające wymagane właściwymi przepisami uprawnienia przy udziale pomocniczego personelu medycznego, spełniającego warunki do zachowania należytej rzetelności, staranności, fachowości oraz przestrzegania przepisów z zakresu prawa sanitarnego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

§ 5.
Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne

  1. Świadczenia zdrowotne wykonywane są za pełną odpłatnością według cennika opłat ogólnie dostępnego w rejestracji podmiotu oraz na stronie internetowej podmiotu leczniczego. 
  2. Płatność za wykonane świadczenia zdrowotne następuje w dniu wykonania przez podmiot świadczenia. Płatności dokonuje się w rejestracji podmiotu w gotówce lub bezgotówkowo kartami płatniczymi.

§ 6.
Dokumentacja medyczna

  1. Dokumentacja medyczna pacjentów jest przechowywana w komórce organizacyjnej podmiotu leczniczego pod adresem: ul. Tadeusza Joteyki 3 lokal U3.
  2. Na żądanie pacjenta lub osoby przez niego upoważnionej podmiot leczniczy wydaje odpłatnie wyciągi, odpisy, kopie lub wydruk dokumentacji medycznej w formie tradycyjnego dokumentu lub na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta. 
  3. Dokumentacja medyczna zostanie przygotowana dla Pacjenta bez zbędnej zwłoki do 7 dni roboczych.
  4. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej przez podmiot leczniczy określa:

Opłata za wydanie dokumentacji medycznej, w przypadku żądania przez pacjenta

lub opiekuna prawnego dokumentacji medycznej po raz drugi w tym samym zakresie wynosi:

a) 0,31 zł – za kopię lub wydruk z systemu informatycznego (opłata za jedną stronę)

b) 1,95 zł – za informatyczny nośnik danych,

c) 9,73 zł – za wyciąg lub odpis dokumentacji (jedna strona).

§ 7.

  1. Podmiotem leczniczym i jego komórką organizacyjna zarządza i kieruje kierownik.
  2. Do zakresu działania kierownika należy w szczególności:
    • organizacja funkcjonowania podmiotu leczniczego zapewniającego pacjentom stały dostęp do świadczeń medycznych
    • zabezpieczenie środków technicznych i medycznych w celu wykonywania świadczeń medycznych na wysokim poziomie przyjętych i obowiązujących standardów i procedur medycznych
    • zapewnienie właściwych warunków i procedur sanitarnych oraz w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
    • nadzór i kontrola nad personelem podmiotu leczniczego oraz podmiotów świadczących usługi medyczne na rzecz podmiotu
    • reprezentacja podmiotu leczniczego w obrocie prawnym i administracyjnym
  3. Kierownik przyjmuje uwagi lub zastrzeżenia pacjentów co do świadczonych przez podmiot świadczeń zdrowotnych w każdy piątek od godz. 14-15, po uprzednim zarejestrowaniu i potwierdzeniu terminu spotkania w przedmiotowym zakresie.

§ 8.

Regulamin został zatwierdzony przez podmiot leczniczy i ma zastosowanie od dnia 02.01.2025 r.

Umów wizytę

Chcesz umówić wizytę u doświadczonego dentysty? Skontaktuj się z nami! Napisz na info@facesmile.pl lub zadzwoń pod numer 572 122 466

Face Smile Dental Clinic – zadbaj o swój uśmiech z profesjonalistami!

Telefon: 572 122 466

Adres: Tadeusza Joteyki 3/U3