§ 1.
Podstawa prawna
- Regulamin organizacyjny ustalony na podstawie art. 23 i art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. działalności leczniczej ( Dz.U. z 2011 r. Nr 112 poz. 654 ze zm.) określa sposoby i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy wykonujący działalność leczniczą działający pod firmą FACE SMILE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie, zwanym w dalszej części regulaminu „Podmiotem leczniczym”.
- W sprawach nie objętych regulaminem zastosowanie mają właściwe przepisy ustawy o działalności leczniczej oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52 poz. 417 ze zm.) oraz innych ustaw regulujących działalność leczniczą.
§ 2.
Cele i zadania
- Celem działania Podmiotu leczniczego jest udzielania świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów określonych w art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o działalności leczniczej.
- Do zadań Podmiotu leczniczego w szczególności należy:
- organizacja działalności profilaktycznej, leczniczej i diagnostycznej
- udzielanie konsultacji lekarskich
- udzielanie porad lekarskich
- wykonywanie badań diagnostycznych w zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych
- wydawanie zaświadczeń i opinii lekarskich
- wykonywanie świadczeń medycznych w zakresie ustalonym przez Podmiot leczniczy
- współpraca z innymi podmiotami leczniczymi, uczelniami i instytutami medycznymi, zrzeszeniami i stowarzyszeniami oraz innymi podmiotami prawnymi w zakresie rozwoju nauk medycznych, promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej
§ 3.
Struktura organizacyjna, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- W podmiocie leczniczym działa zakład leczniczy – Face Smile Stomatologia w Warszawie przy ul. Tadeusza Joteyki 3 lokal U2.
- Zakład leczniczy jest miejscem wykonywania ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- W zakładzie leczniczym wyodrębniona jest jednostka organizacyjna składająca się z dwóch komórek organizacyjnych: poradni stomatologicznej oraz pracowni rentgenodiagnostyki ogólnej – stomatologicznej
- Komórki organizacyjne podlega bezpośrednio kierownikowi zakładu leczniczego.
- Komórki organizacyjnej czynna jest w dniach od poniedziałku do piątku oraz w sobotę
- W ramach poradni stomatologicznej wykonywane są świadczenia medyczne w szczególności w zakresie:
- konsultacja lekarska
- badanie – przegląd stanu uzębienia i jamy ustnej
- udzielanie porad lekarskich
- wydawanie opinii lekarskich
- dentystyczna opieka profilaktyczna
- wykonywanie świadczeń w zakresie stomatologii zachowawczej z endodoncją
- wykonywanie świadczeń w zakresie protetyki stomatologicznej
- wykonywanie świadczeń w zakresie chirurgii stomatologicznej
- wykonywanie świadczeń w zakresie periodontologii
- wykonywanie świadczeń w zakresie stomatologii dziecięcej
- W ramach pracowni rentgenodiagnostyki ogólnej – stomatologicznej wykonywane są świadczenia medyczne w szczególności w zakresie:
- diagnostyka RTG zębów
- diagnostyka RTG zębów pantomograficzna
- tomografia jamy ustnej
§ 4.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Podmiot prowadzi rejestrację wizyt pacjentów w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do godz. 21:00, w soboty 08:00 do 15:00 – telefonicznie. Rejestracja poprzez platformę internetową odbywa się całodobowo przez 7 dni w tygodniu.
- Rejestracja pacjentów odbywa się w Poradni Dentystycznej Face Smile Stomatologia w Warszawie przy ul. Tadeusza Joteyki 3 lokal U3.
- Pacjent rejestruje się osobiście, poprzez platformę internetową dedykowaną do rejestracji pacjentów lub przez osobę trzecią, w tym także telefonicznie. Podmiot leczniczy ustala w porozumieniu z pacjentem datę i godzinę wykonania świadczeń zdrowotnych.
- Niezwłoczne świadczenie zdrowotne otrzymują pacjenci w stanie zagrożenia życia lub zdrowia.
- Pacjent przy pierwszej rejestracji podaje swoje dane osobowe i adresowe oraz wypełnia formularz co do stanu zdrowia, przebytych chorób oraz wskazuje osobę lub osoby uprawnione do odbierania informacji o stanie zdrowia lub historii choroby pacjenta. Informacje te stanowią dane objęte tajemnicą lekarską oraz korzystają z ochrony danych osobowych. Przepisy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania stosuje się odpowiednio.
- Świadczenia zdrowotne wykonywane są wyłącznie przez osoby posiadające wymagane właściwymi przepisami uprawnienia przy udziale pomocniczego personelu medycznego, spełniającego warunki do zachowania należytej rzetelności, staranności, fachowości oraz przestrzegania przepisów z zakresu prawa sanitarnego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 5.
Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne
- Świadczenia zdrowotne wykonywane są za pełną odpłatnością według cennika opłat ogólnie dostępnego w rejestracji podmiotu oraz na stronie internetowej podmiotu leczniczego.
- Płatność za wykonane świadczenia zdrowotne następuje w dniu wykonania przez podmiot świadczenia. Płatności dokonuje się w rejestracji podmiotu w gotówce lub bezgotówkowo kartami płatniczymi.
§ 6.
Dokumentacja medyczna
- Dokumentacja medyczna pacjentów jest przechowywana w komórce organizacyjnej podmiotu leczniczego pod adresem: ul. Tadeusza Joteyki 3 lokal U3.
- Na żądanie pacjenta lub osoby przez niego upoważnionej podmiot leczniczy wydaje odpłatnie wyciągi, odpisy, kopie lub wydruk dokumentacji medycznej w formie tradycyjnego dokumentu lub na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta.
- Dokumentacja medyczna zostanie przygotowana dla Pacjenta bez zbędnej zwłoki do 7 dni roboczych.
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej przez podmiot leczniczy określa:
Opłata za wydanie dokumentacji medycznej, w przypadku żądania przez pacjenta
lub opiekuna prawnego dokumentacji medycznej po raz drugi w tym samym zakresie wynosi:
a) 0,31 zł – za kopię lub wydruk z systemu informatycznego (opłata za jedną stronę)
b) 1,95 zł – za informatyczny nośnik danych,
c) 9,73 zł – za wyciąg lub odpis dokumentacji (jedna strona).
§ 7.
- Podmiotem leczniczym i jego komórką organizacyjna zarządza i kieruje kierownik.
- Do zakresu działania kierownika należy w szczególności:
- organizacja funkcjonowania podmiotu leczniczego zapewniającego pacjentom stały dostęp do świadczeń medycznych
- zabezpieczenie środków technicznych i medycznych w celu wykonywania świadczeń medycznych na wysokim poziomie przyjętych i obowiązujących standardów i procedur medycznych
- zapewnienie właściwych warunków i procedur sanitarnych oraz w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
- nadzór i kontrola nad personelem podmiotu leczniczego oraz podmiotów świadczących usługi medyczne na rzecz podmiotu
- reprezentacja podmiotu leczniczego w obrocie prawnym i administracyjnym
- Kierownik przyjmuje uwagi lub zastrzeżenia pacjentów co do świadczonych przez podmiot świadczeń zdrowotnych w każdy piątek od godz. 14-15, po uprzednim zarejestrowaniu i potwierdzeniu terminu spotkania w przedmiotowym zakresie.
§ 8.
Regulamin został zatwierdzony przez podmiot leczniczy i ma zastosowanie od dnia 02.01.2025 r.